3.20.2011

Apa?Perempuan yang LAMBAT JODOHNYA tidak baik?

Selepas Maghrib tadi aku tgk rancangan Dari Mata ke Hati...aku akui suka tengok rancangan ni.. Episod kali ni tentang rumah tangga. Erkk..i dont like the statement yang dibuat oleh oleh Prof. Dr Muhaya tersebut. Katanya “perempuan yang baik perempuan yang cepat jodohnya,......dan.....”

Err..biar benar Prof ni??Habis aku dan perempuan-perempuan yang belum berkahwin dan lambat bertemu jodoh ni tak baik ker???Kan jodoh itu ketentuan Allah....Adeh..pening-pening....

Bercakap pasal jodoh, aku terima ketentuan Allah. Allah takkan terus bagi jodoh kita. Kita sebagai hambanya perlu berusaha mencari jodoh tersebut dan dalam mencari jodoh tersebut semestinya banyak cabaran yang kita perlu lalui. Hurm..Maybe aku perlu berusaha dan bertawakkal agar jumpa jodoh yang sesuai. Amin...

Errr...siapakah bakal yang mengucapkan kata-kata ni pada aku ya??? Tunggu, menunggu dan tertunggu :)

6 comments:

  1. Kita mampu berusaha... Allah juga yang tentukan...

    huhuhu...

    ReplyDelete
  2. yer abg jonni...feesya tgh usaha la ni :) huhuhu...mencari, tercari dan dicari?erk..:P

    ReplyDelete
  3. huhuhuu..sian akak aku tau..sapa ada lelaki2 'ganteng' sila antar borg cpt2..huhuh

    ReplyDelete
  4. Agak2 adakah sesibuk cikgu2 kat skolah kwn ni......hehe.

    ReplyDelete
  5. anak muda : hehehe...eh ada cikgu yang lebih sibuk dari saya!!saya sibuk2 sangat pun ada gak masa menyelit hehehe

    hypertuned : yer..wsalam

    ReplyDelete