3.28.2011

Biadap Sungguh Peniaga Ini

Semalam aku ada temujanji dengan kawan lama. Dah lama tak jumpa kawan aku yang dah beranak sorang ni. Kebetulan anaknya dijaga mak mentua dan suaminya outstation, aku pun mengajaknya keluar makan sama-sama. Selepas makan jer aku terus pi Pandan City. Hajat hati nak tgk shawl yang cantik-cantik dan tambah koleksi. Habis dari satu kedai ke satu kedai aku jelajah. Sampai la satu kedai ni. Mulut aku sememangnya ramah aku menyapa lah peniaga ni :

Aku : awak owner kedai ni ya?
Amoi : yer meh..
Aku  : errr.....wah siap jual tudung2 cantik2 meh? Awak ni islam ker??? (bila aku terpandang ayat seribu dinar tergantung di dinding)
Amoi : taklah saya cina, buddha...bukan islam.
Aku   : Habis u gantung ayat-ayat suci tu kenapa???
Amoi : Saja2 meh...

Memang kurang ajar perempuan cina ni...tak ader hormat agama kaum lain. Mau jer aku penyepak dan tendang cina tersebut! Dan lebih mengejutkan lagi bila aku ternampak papan rehal dan Al Quran berada di atas meja kaunter pembayaran. Ya Allah...Aku mengucap panjang. Sungguh biadap manusia ini. Tergamak yer mempersendakan agama lain demi menarik perhatian pembeli. Sudahnya aku ajak kawan keluar dari kedai tersebut sebelum aku bertindak ikut suka hati aku. Dalam hati memang panas membara. Akan aku adukan perkara ni pada Jabatan Agama Islam Johor... 

Ni lah rupe kedai tersebut...Memang l****t sungguh cara dia mencari keuntungan.


1 comment:

  1. salam perkenalan daripada Saya Apai...skudai

    ReplyDelete