8.26.2011

Kad Ghaya Dari Mereka....

Salam semua,

Pejam celik pejam celik dah nak dekat ghaya rupanya..Ghasa macam sekejap sangat masa berlalu dan sekejap sangat Ramadhan kali menjengah kita. Cukupkah dan sempurnakah amalan kita? Tanya lah diri sendiri...Hanya kita mampu menjawab atas apa yang kita lakukan :)

Hari ni sekadar nak bercakap tentang kad raya. Walaupun zaman dah makin canggih, masih ada lagi kat raya yang dulunya merupakan salah satu medium untuk menyampaikan ucapan selamat hari raya. Kebiasaannya saban tahun aku jarang dapat kad ghaya. Tapi kali ni anak-anak murid aku buat suprise memberikan  2 keping kad ghaya kat aku. Alahai terharu pun ada...Gamaknya berkesan jugak ayat2 sindiran aku bagi kat budak. Ayat aku " dah dekat2  nak PMR ni baik mintak maaf kat semua cikgu yang ajar awak. Jangan bagi ada cikgu yang pendam perasaan terhadap segala kelakuan awak yang kurang menyenang dan memeningkan kepala tu...Tak berkat ilmu yang awak dapat!" ~ dan aku antara guru yang terguris hati dengan segala kelakuan biadab pelajar. Berkali-kali dinasihat umpama mencurah air di daun keladi. Hai..masya Allah apa dah jadi anak murid sekarang. Berlembut sudah. Berkeras sudah..semua tak jalan... :(

Terima kasih anak-anak. Jauh di sudut hati cikgu sebenarnya dah maafkan awak setiap kali selepas keluar kelas. Walaupun ada kala terguris di hati tu amat dalam sekali :). Dan special thanks to my lovely student AMIRUL IMRAN. Dia antara pelajar yang menyenangkan hati..Cikgu terharu bila dapat kad ghaya dari awak. Terharu dengan doa2 awak untuk cikgu dan terharu bila terselit RM1 walaupun tertulis  nota mengatakan nilainya tidak seberapa. Tapi bg cikgu NILAI di situ tidak terhingga. Cikgu doakan awak dunia akhirat semoga menjadi insan yang baik. 


Lastly SELAMAT HARI RAYA untuk semua. Maaf dipinta andai ada kekhilafan yang saya lakukan.


Kad ghaya dari Amirul Imran :) ~ muka depan




Ini pandangan dalam kad raya yang Amirul Imran bagi.... RM1 tu tak ternilai tau! Besaq-besaq pun masih dapat duit raya :P



Thanks buat pelajar 3KE2... Cikgu maafkan korang. Luv u all


p/s : anak2 cikgu sayang kamu semua..... <3 <3

No comments:

Post a Comment